Eficacitate şi eficienţă în sistemul educaţional din România: o analiză (2007-2008)

Proiectul isi propune sa analizeze potentialul descentralizarii sistemului de educatie in Romania, oferind materialul de baza pentru o analiza comparativa intre mai multe tari in coordonarea Institutului Brookings. Proiectul a realizat o analiza institutionala in trei pasi. Primul pas consta in aplicarea unui chestionar structurat privind bugetele a 30 de scoli si de asemenea, se analizeaza daca exista vreo corelatie intre sumele alocate de diverse nivele de guvernanta si nivelul individual de performanta a scolilor din esantion sau cu nevoile comunitatilor respective. Al doilea pas consta in analiza calitativa a explicatiilor unor disparitati (daca e cazul) privind resursele disponibile diferitelor scoli sau per cap de elev. In final un raport a formulat concluzii si recomandari de politici in aceasta arie fiind organizate o serie de dezbateri locale.

Lumini şi Umbre în Şcolile Româneşti

Un studiu de tip resource-tracking pe un eşantion de 30 de şcoli din ciclul I-VIII identifică ineficienţe şi scurgeri de resurse din sistem. Considerat o veşnică prioritate naţională, dar puţin cercetat şi înţeles, sistemul pre-universitar de educaţie din România performează slab şi iroseşte resurse. Deşi bugetele au crescut constant în ultimii ani, semnele de redresare întârzie. Acest raport doreşte să arunce o rază de lumină asupra realităţii, în urma unei cercetări în cadrul Transparency and Accountability Project (TAP), o iniţiativă internaţională comună a Brookings şi Results for Development Institute din Washington DC.

Finantator: Brookings Institute

Perioada de implementare: 12.14.2007– 05.31.2008

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*