SAR policy analysis and forecast report for 2012

The SAR policy analysis and forecast report shows cautious optimism for 2012. Keeping a strict control over public spending, maintaining the IMF arrangement and improving the impact of the European funds are, according to SAR experts, the necessary conditions for the recovery from the crisis and for Romania’s development.

The public expenditure used for gaining electoral support is seen as the highest risk on the short term. On a longer term, the report shows scepticism over Romania’s capacity to increase its advantages and become competitive in the euro area before 2020.

The first section of the SAR report contains the economic forecast for 2012, pooling the expertise of a panel of professionals coming from the public and private sector, analysts or practitioners, who answered the questionnaire sent by SAR.

The second section of the report answers the question whether it is in Romania’s interest to postpone joining the eurozone.

One of the measures still considered vital for our country is the increasing ofthe absorption rate of the European funds. Accordingly, the third section of the SAR report asks the questions of what are we getting from the EU funds for regional development and why.

The last section tackles the issue of public spending and the eternal problem of underfunding the health system. Despite the official statements, reform in the health policy sector will in all likelihood be rolled over as „inheritance” to the next government.

Contributors: Florin Cîţu, Sorin Paveliu, Mădălina Doroftei, Valentina Dimulescu, Daniela Marinache, Raluca Pop.

Read the full executive summary of the SAR report.

2 Responses to SAR policy analysis and forecast report for 2012

  1. Aya says:

    MONICA MACOVEI A FALSIFICAT DOCUMENTELE DE TRANSPORT IN OPERATIUNEA “TIGARETA II”

    (TRAIAN BASESCU- VIKTOR BOUT- TRAFIC ARMAMENT, continuare 3)

    Pretinsele documente pe care Traian Basescu, in calitate de ministru al Transporturilor, le-a predat organelor de cercetare penala- si care au devenit proba in Operatiunea “Tigareta II”- sunt false.

    Ele au fost falsificate de Monica Macovei (avocat al firmei Business Woman, in epoca) prezenta pe Aeroportul militar Otopeni in noaptea de 16/17 aprilie 1998.

    Mai clar, ea este femeia prezenta pe aeroporul Otopeni, in zona in care se descarcau tigarile (Operatiunea Tigareta II) in noaptea de 16/17 aprilie 1998 (a carei identitate nu a fost facuta publica, din ratiuni lesne de inteles).

    In fapt, Monica Macovei a falsificat documentele de transport intr-o maniera grosiera, cu certitudinea ca are acoperirea necesara prin Traian Basescu in aceasta operatiune de mare criminalitate transfontaliera organizata.

    Iata datele din documetele falsificate de Monica Macovei pentru a mistifica realitatea in Operatiunea Tigareta II (mai exact, pentru a acoperi o operatiune de mare criminalitate tranformtaliera organizata, in care au fost implicati Traian Basescu- avand autoritatea ministrului Transporturilor, in epoca- si traficantul de armament Viktor Bout- vechi colaborator, in materie, al lui Traian Basescu):

    “Transportul de tigari, cu aeronava ucraineana de tip IL-76, UR-UCA, zborul SFB-1651/2 din 16/17.04.1998.
    In “Cargo Manifest” (falsificat) erau mentionate:
    operatorul (Air Sofia),
    nr. zborului (SFB-1652),
    data (16.04.1998),
    nr. crt. al facturilor pentru marfa incarcata (3034; 3036; 3037),
    cantitatile (cate 1000 de baxuri pe fiecare factura),
    natura marfii (Cigarettes),
    greutatea/1000 baxuri (15.400 kg) si greutatea totala (46.200 kg).
    “Cargo Manifest” (intocmit in fals de Monica Macovei) era insotit de trei documente detaliate pentru fiecare factura. In fiecare dintre acestea este trecut vanzatorul (Papastratos SA – Piraeus Greece), cumparatorul (Business Woman Improes SRL – Bucharest Romania), aeroportul de incarcare (Athens), aeroportul de destinatie (Otopeni – Bucharest), cantitatea (1000 baxuri), denumirea marfii (Cigarettes “Assos International”), greutate (15.400 kg).

    Cateva lamuriri:
    In mod corect, Cargo manifest este completat, obligatoriu, pe calculator, deoarece el este transmis companiilor aeriene si altor beneficiari de informatii, prin sistemul international de telecomunicatii aeronautice dedicat (S.I.T.A.). Persoana care-l intocmeste trebuie sa fie autorizata in operatiuni de handling si raspunde pentru modul in care s-a realizat centrajul avionului.

    FALSUL INTOCMIT DE MONICA MACOVEI:
    Cargo manifest pentru zborul Air Sofia (prin care au ajuns pe Otopeni militar, in noaptea 16/17 aprilie 1998, tigarile destinate trocului tigari- armament) este completat de mana.
    Se mentioneaza, in mod fals, ca avionul ar fi decolat de la Atena cu destinatia Bucuresti – ceea ce este fals, intrucat a decolat de la Sofia cu destinatia Bucuresti Otopeni.

    Pentru intocmirea falsului in acte, Monica Macovei a folosit si un formular tipizat, apartinind companiei de transport aerian de stat Olympic Airways, pe care l-a completat de mana, incercand sa lase impresia ca ar fi fost completat de un angajat al firmei de handling Interservice S.A. de pe aeroportul din Atena.

    In mod evident falsul a fost intocmit de Monica Macovei in graba- si fara teama de consecinte- intrucat nu si-a dat osteneala nici macar sa se documenteze in legatura cu detaliile esentiale pentru un astfel de document.
    Astfel, Monica Macovei a comis greseli flagrante. Dau un exemplu: codificarea I.A.T.A. pentru aeroportul Atena este compusa din 3 litere si nu din 4. Pentru a nu mai discuta de modul cel putin ciudat in care apar numerotate containerele de marfa : 3034, 3036, 3037.

    Pe marginea de sus a Cargo manifest cu sigla Olympic Airways, completat de mana de Monica Macovei (pentru a mistifica realitatea in cazul operatiunii Tigareta II) apare scris ATTN : MR.ANDREI ( pentru a fi foarte clar: in atentia dl. Dan Andrei-directorul AACR).
    Monica Macovei, prin acest fals intocmit cu propria sa mana, a vrut sa simuleze ca documentul ar fost trimis de omologul lui Dan Andrei, directorul AAC din Grecia.

    Nu trebuie sa fie cineva expert grafolog – trebuie doar sa fi vazut, cu o ocazie, un text scris de mana (atat “de rand” cat si de tipar) de Monica Macovei pentru a realiza ca ea a falsificat acel Cargo.

    Dincolo de faptul ca Olympic Airways are propriul serviciu de handling si nu “imprumuta” formulare pentru Interservice- si ca nici Interservice nu recunoaste ca acel Cargo manifest ar fi completat de angajatii sai:

    Prin intermediul cui a intrat Monica Macovei in posesia formularului (in alb) tipizat, apartinand companiei OLYMPIC AIRWAYS – mai exact de la biroul companiei din Aeroportul International Bucuresti Otopeni?

    (Va urma)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*