SAR a contribuit la Raportul Global asupra Corupției în educație al Transparency International

Transparency International (TI) a lansat recent raportul “Global Corruption in Education”, raport ce se concentrează asupra corupției la nivel mondial în educație și care cuprinde cinci secțiuni de analiză și recomandări formulate de mai mult de 70 de experti din peste 50 de țări. Raportul include și contribuția Societății Academice din România (SAR) cu privire la învățământul superior românesc .

Raportul cuprinde următoarele secțiuni: tendințe mondiale ale corupției în educație, descrierea extinderii fenomenului corupției în învățământ, transparență și integritate în învățământul superior, abordări inovatoare pentru combaterea corupției în educație și rolul educației în consolidarea integrității personale și profesionale.

SAR a contribuit la acest raport, cu un capitol intitulat “Clasamentul guvernanței universitare din România: un model replicabil?”. Această secțiune prezintă principalele efecte ale introducerii unui clasament al universităților din România, si anume o îmbunătățire imediată a transparenței universitare, și o capacitate sporită a grupurilor reformiste de a determina o schimbare pozitivă în sistem. Cea mai importantă lecție de învățat din experiența românească este că “coalițiile largi și reprezentative au o mai mare capacitate de a impune standarde de integritate academică decât organizațiile izolate” .

One Response to SAR a contribuit la Raportul Global asupra Corupției în educație al Transparency International

  1. Marian says:

    Enjoy
    am scapat de propaganda
    Precizare:
    26.11.2013

    Astazi, redactia Contributors.ro a intrerupt definitiv colaborarea cu domnul Cristian Socol din cauza unor divergente asupra a ceea ce inseamna “continut propagandistic”. Ii multumim domnului Cristian Socol pentru analizele competente pe care ni le-a incredintat spre publicare in trecut.
    http://www.contributors.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*