PRO sau CONTRA introducerea unei noi taxe pe benzină și motorină

PRO

Victor Ponta

Premierul Victor Ponta susține introducerea unei noi taxe pe prețul benzinei și al motorinei. Acest lucru are ca explicație faptul că se dorește suplimentarea fondurilor necesare construcției de infrastructură rutieră.

De asemenea, fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu declară că mărirea accizei la carburant cu 10 eurocenți și taxarea pe distanță a traficului greu pot reprezenta soluții viabile în vederea suplimentării fondurilor pentru construirea mai multor kilometri de autostradă.

Referitor la această nouă taxă, premierul declară că „este o idee mai veche, de când domnul Fenechiu era ministru, de a introduce o anumită taxa pe prețul benzinei, motorinei, care să alimenteze numai și numai fondurile necesare pentru constucția de infrastructură rutieră. Deci, nu ca venituri la bugetul general, ci numai și numai venituri pentru construcția de infrastructură. Trebuie să o analizăm și să vedem, nu o resping în niciun caz de la început.”

Sursă: Hotnews

CONTRA

Andreea Paul

Andreea Paul, prim-vicepreședinte PDL condamnă introducerea noii taxe pe carburanți propusă de premierul Victor Ponta. Aceasta se întreabă retoric „unde vom ajunge cu acest guvern de stânga în fruntea țării care nu știe să producă, doar să taxeze?”, argumentând această idee prin faptul că în ultimele 17 luni de guvernare, USL a introdus 30 de taxe noi și impozite majorate, dar și peste 120 de modificări pe Codul Fiscal și Codul de Procedura Fiscală.

De asemenea șoferii plătesc în prezent rovinietă către Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi, iar introducerea noii taxe nu-i va scuti de la plata acesteia. După finalizarea primei autostrăzi realizate în regim de concesiune, va fi introdusă și o taxă pe autostradă.

Andreea Paul a mai declarat: „când tu sugrumi omul, nu-i dai nici siguranța zilei de mâine, darămite a afacerii lui, tu vrei ca el să verse și taxe și impozite? Nu, el se ascunde, se apără, fuge în zona ‘neagră’, în care se simte în regulă, în care legile nu se schimbă în fiecare zi.” Ea spune că buzunarul românilor este „terenul de joacă”, precizând: „cu 100 lei puteai cumpăra anul trecut 19 litri de benzină, azi mai cumpărăm doar 18 litri. Asta înseamnă scăderea puterii de cumpărare. Unde vom ajunge cu acest guvern de stânga în fruntea țării care nu știe să producă, doar să taxeze?”

Sursă: Ziare.com

2 Responses to PRO sau CONTRA introducerea unei noi taxe pe benzină și motorină

  1. Oşan Valentin Laurenţiu says:

    Doamna Paul a concluzionat corect, simplu şi fundamentat situaţia economico-financiară a populaţie. Intr-o lume cu un climat economic dificil, să rămâi ancorat exclusiv în mirajul aplicării taxelor fără a crea un teren propice acestora, arată lipsă de creativitate economică. Dacă nu putem să creăm, putem să folosim precedente şi exemple pozitive care ajută. Această tendinţă de a aplica taxe&impozite noi, în aceste vremuri, este la îndemâna guvernului că fiind simplu, uitând să ofere oxigen economiei. Exemplul doamnei Paul, cu privire la zona neagră a economiei, este adevărat şi logic. Socialismul nostru s-a complăcut în această situaţie distrugătoare, neînţelegînd că îşi fură căciula singur. Revenind la situaţia dată, a unei noi taxe pe combustibili, afirmand că această taxă vă ajuta la dezvoltarea infrastructurii rutiere este riscant, ţinând seama de precedente. Guvernul este prins cu uşa de situaţia dificilă în care se află ţara şi aplica măsuri disperate, taxe&impozite majorate. Este normal ca în vremuri dificile, statul să devină smart, dar ce se întâmplă nu arată a fi smart! 🙂 Oare să fie devină socialismul nostru?

  2. FLORIN says:

    de acord cu impunerea unei taxe per litru de MOTORINA nu de benzina
    toti vor maini pe motorina,toti soferii de camion,utilaje locomotive vand motorina la negru ,toate jafurile pe motorina lasa in urma fum de nu te vezi,am un vecin cu un tv-u care dimineata la pornire lasa juma de cartier innecat in fum.mergi dimineata la prima ora(4.5,6 cand se lasa frigul) intr-o autogara sau intr-un garaj de camioane sa vezi ca nu se vede cerul de fum …si cei care fac iarna fetila sa porneaca diesel-ul ? ditamai festila nu polueaza? si cei cu camionul care traman in pana si dau foc la roata de rezerva sa se incalzeasca toata noaptea in timp ce incearca sa repare motorul diesel? si baltile de motorina ce le lasa cei ce aerisesc instalatia ? si petele de ulei de la un diesel in parcari? si petele de la cei ce fura motorina cu furtunul?…etc etc..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*