Raportul anual de analiză şi prognoză SAR pe anul 2012

Dintre temele de interes actual, în 2012 SAR a ales 3 mari provocări pentru această perioadă: adoptarea euro, coordonarea fondurilor structurale din Programul Operaţional Regional (POR) între nivelul central şi cel regional şi reforma în sănătate.

Raportul de prognoză SAR  arată un optimism moderat pentru anul 2012. Păstrarea controlului strict asupra cheltuielilor bugetare, menţinerea acordului cu FMI, creşterea impactului fondurilor europene şi găsirea unor surse de finanţare suplimentară a unor sectoare publice vitale precum sănătatea sunt condiţiile specialiştilor SAR pentru redresarea şi dezvoltarea României.

1. Cheltuielile pentru câştigarea de sprijin electoral sunt văzute drept cel mai mare risc pe termen apropiat. În perspectivă, raportul este sceptic faţă de capacitatea României de a-şi creşte avantajele şi a deveni competitivă în zona euro înainte de anul 2020. Păstrarea controlului strict asupra cheltuielilor bugetare, o reducere moderată a contribuţiilor sociale obligatorii şi menţinerea acordului cu FMI sunt condiţiile experţilor SAR pentru o prognoză moderat optimistă pentru anul 2012.

Citiţi prognozele experţilor SAR pentru 2012.

2. Accelerarea intrării în zona euro poate avea rezultate traumatizante pentru economia românească – şomaj şi creştere economică redusă, sau acumularea dezechilibrelor de genul celor văzute la ţările PIIGS. România nu va fi real pregătită să adere la Uniunea Monetară decât după restructurarea şi consolidarea competitivităţii economiei. Cel mai probabil după 2020.

Citiţi raportul “Euro, mai devreme sau mai târziu?”

3. Slaba corelare între obiectivele Planului Naţional de Dezvoltare 2007-2013, ţintele POR şi rezultatele reale din proiecte, împreună cu abordarea centralizată a managementului Programului afectează negativ absorbţia strategică a fondurilor europene pentru dezvoltare regională şi nu încurajează dezvoltarea capacităţii administrative a ADR-urilor.

Citiţi raportul “Cu ce ne alegem din fondurile europene pentru dezvoltare regională şi de ce?”.

4. Reforma în sănătate pare a fi fost lăsată moştenire pentru guvernul care va rezulta în urma alegerilor parlamentare viitoare. Deşi există soluţii pentru o cheltuire mai eficientă în limitele aceluiaşi buget, fără o serie de măsuri asumate politic pentru creşterea finanţărilor la sistemul de sănătate, opţiunile pentru readministrarea resurselor deja existente nu vor putea genera îmbunătăţiri.

Citiţi raportul “Eterna problemă a subfinanţării sistemului de sănătate – proiecţii pentru 2012”.

Puteți descărca Raportul Anual SAR Romania 2012 varianta integrală.

Păstrarea controlului strict asupra
cheltuielilor bugetare, o reducere
moderată a contribuţiilor sociale
obligatorii şi menţinerea acordului cu
FMI sunt condiţiile experţilor SAR
pentru o prognoză moderat optimistă
pentru anul 2012.

2 Responses to Raportul anual de analiză şi prognoză SAR pe anul 2012

  1. Aya says:

    MONICA MACOVEI A FALSIFICAT DOCUMENTELE DE TRANSPORT IN OPERATIUNEA “TIGARETA II”

    (TRAIAN BASESCU- VIKTOR BOUT- TRAFIC ARMAMENT, continuare 3)

    Pretinsele documente pe care Traian Basescu, in calitate de ministru al Transporturilor, le-a predat organelor de cercetare penala- si care au devenit proba in Operatiunea “Tigareta II”- sunt false.

    Ele au fost falsificate de Monica Macovei (avocat al firmei Business Woman, in epoca) prezenta pe Aeroportul militar Otopeni in noaptea de 16/17 aprilie 1998.

    Mai clar, ea este femeia prezenta pe aeroporul Otopeni, in zona in care se descarcau tigarile (Operatiunea Tigareta II) in noaptea de 16/17 aprilie 1998 (a carei identitate nu a fost facuta publica, din ratiuni lesne de inteles).

    In fapt, Monica Macovei a falsificat documentele de transport intr-o maniera grosiera, cu certitudinea ca are acoperirea necesara prin Traian Basescu in aceasta operatiune de mare criminalitate transfontaliera organizata.

    Iata datele din documetele falsificate de Monica Macovei pentru a mistifica realitatea in Operatiunea Tigareta II (mai exact, pentru a acoperi o operatiune de mare criminalitate tranformtaliera organizata, in care au fost implicati Traian Basescu- avand autoritatea ministrului Transporturilor, in epoca- si traficantul de armament Viktor Bout- vechi colaborator, in materie, al lui Traian Basescu):

    “Transportul de tigari, cu aeronava ucraineana de tip IL-76, UR-UCA, zborul SFB-1651/2 din 16/17.04.1998.
    In “Cargo Manifest” (falsificat) erau mentionate:
    operatorul (Air Sofia),
    nr. zborului (SFB-1652),
    data (16.04.1998),
    nr. crt. al facturilor pentru marfa incarcata (3034; 3036; 3037),
    cantitatile (cate 1000 de baxuri pe fiecare factura),
    natura marfii (Cigarettes),
    greutatea/1000 baxuri (15.400 kg) si greutatea totala (46.200 kg).
    “Cargo Manifest” (intocmit in fals de Monica Macovei) era insotit de trei documente detaliate pentru fiecare factura. In fiecare dintre acestea este trecut vanzatorul (Papastratos SA – Piraeus Greece), cumparatorul (Business Woman Improes SRL – Bucharest Romania), aeroportul de incarcare (Athens), aeroportul de destinatie (Otopeni – Bucharest), cantitatea (1000 baxuri), denumirea marfii (Cigarettes “Assos International”), greutate (15.400 kg).

    Cateva lamuriri:
    In mod corect, Cargo manifest este completat, obligatoriu, pe calculator, deoarece el este transmis companiilor aeriene si altor beneficiari de informatii, prin sistemul international de telecomunicatii aeronautice dedicat (S.I.T.A.). Persoana care-l intocmeste trebuie sa fie autorizata in operatiuni de handling si raspunde pentru modul in care s-a realizat centrajul avionului.

    FALSUL INTOCMIT DE MONICA MACOVEI:
    Cargo manifest pentru zborul Air Sofia (prin care au ajuns pe Otopeni militar, in noaptea 16/17 aprilie 1998, tigarile destinate trocului tigari- armament) este completat de mana.
    Se mentioneaza, in mod fals, ca avionul ar fi decolat de la Atena cu destinatia Bucuresti – ceea ce este fals, intrucat a decolat de la Sofia cu destinatia Bucuresti Otopeni.

    Pentru intocmirea falsului in acte, Monica Macovei a folosit si un formular tipizat, apartinind companiei de transport aerian de stat Olympic Airways, pe care l-a completat de mana, incercand sa lase impresia ca ar fi fost completat de un angajat al firmei de handling Interservice S.A. de pe aeroportul din Atena.

    In mod evident falsul a fost intocmit de Monica Macovei in graba- si fara teama de consecinte- intrucat nu si-a dat osteneala nici macar sa se documenteze in legatura cu detaliile esentiale pentru un astfel de document.
    Astfel, Monica Macovei a comis greseli flagrante. Dau un exemplu: codificarea I.A.T.A. pentru aeroportul Atena este compusa din 3 litere si nu din 4. Pentru a nu mai discuta de modul cel putin ciudat in care apar numerotate containerele de marfa : 3034, 3036, 3037.

    Pe marginea de sus a Cargo manifest cu sigla Olympic Airways, completat de mana de Monica Macovei (pentru a mistifica realitatea in cazul operatiunii Tigareta II) apare scris ATTN : MR.ANDREI ( pentru a fi foarte clar: in atentia dl. Dan Andrei-directorul AACR).
    Monica Macovei, prin acest fals intocmit cu propria sa mana, a vrut sa simuleze ca documentul ar fost trimis de omologul lui Dan Andrei, directorul AAC din Grecia.

    Nu trebuie sa fie cineva expert grafolog – trebuie doar sa fi vazut, cu o ocazie, un text scris de mana (atat “de rand” cat si de tipar) de Monica Macovei pentru a realiza ca ea a falsificat acel Cargo.

    Dincolo de faptul ca Olympic Airways are propriul serviciu de handling si nu “imprumuta” formulare pentru Interservice- si ca nici Interservice nu recunoaste ca acel Cargo manifest ar fi completat de angajatii sai:

    Prin intermediul cui a intrat Monica Macovei in posesia formularului (in alb) tipizat, apartinand companiei OLYMPIC AIRWAYS – mai exact de la biroul companiei din Aeroportul International Bucuresti Otopeni?

    (Va urma)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*