Reforma educaţiei: predarea ştiinţelor exacte (2009-2010)

Proiectul “Identificarea celor mai bune practici internaţionale în domeniul învăţământului pentru matematică şi ştiinţele naturii” s-a desfăşurat între aprilie 2009 şi decembrie 2010.

În centru; interesului nostru au fost problemele care ţineau de reforma curriculară în ceea ce priveşte predarea ştiinţelor exacte în învăţământul pre-universitar. Plecând de la schimbările de paradigmă în educaţie de pe plan internaţional s-a discutat despre modul în care ar trebui structurată şi în România predarea ştiinţelor exacte şi s-au explicitat trei dintre cele 8 competenţele cheie europene. Pasul următor a constat în prezentarea a 10 metode de învăţare prin care pot fi formate cele 8 competenţe (cu două exemple de lecţii de fizică abordate conform metodelor de învăţare propuse) şi s-a realizat o analiză critică a problemelor din sistemul de formare al profesorilor. În cadrul proiectului au fost realizate două rapoarte “Ieşirea şcolii din mediocritate” lansat în cadrul unui eveniment public în 2 martie 2010 şi “Schimbarea de paradigmă în educaţie şi metodele de predare”, lansat în cadrul unei dezbateri publice în 26 octombrie 2010 la care a participat ministrul educaţiei, Daniel Funeriu.

În urma acestui proiect, Cristian Hatu, coordonatorul proiectului a fost inclus ca expert în Consiliul pentru Curriculum şi suntem în prezent în negocieri cu Romanian-American Foundation pentru un nou proiect în această direcţie.

Perioada de implementare: aprilie 2009- decembrie 2010

Finanţator: SIVECO, BRD

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*